BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


Wednesday, November 7, 2012

Memories.....

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Hai hai hai hai~

Aku tengah tengok game Malaysia dengan Thailand sebenanrnya,
but Malaysia dah ketinggalan 0-2 sekarang
So aku decide bukak blogger.
Muehehehehe.

So, here's the thing.
Siang tadi, I went to my primary school which located beside my house.
Hahaha.
Sebenarnya memang dah selalu pegi sekolah tu even dah lama tinggalkan alam sekolah rendah.
But kali ni pegi bukan untuk jemput Syuhada macam selalu, but to attend their Hari Anugerah Cemerlang.

Aku dengan mama boleh dikatakan waris terawal yang sampai pagi tadi.
Tapi sebab awal sangat so taktau nak buat, kami pun breakfast kat kedai sekali.
Well, that's kinda unnecessary tapi tak pa la, nak tulis jugak. xD

Okay, back to the show !
Majlis tu start tepat pukul 8.30. Seriously, tepat. Hahaha
Lepas ucapan alu-aluan bagai, terus sampai penyampaian hadiah.
First sekali penyampaian hadiah untuk pra sekolah dulu la.

Syuhada pun dapat, that's the main reason aku ngan mama pi sana la kan.
Lepas tu dah semua dah ambik baru perasan ada dua orang ja budak Melayu: Syuhada and Izzan.
Yang lain semua budak cina.
Saya sebagai seorang kakak memang tak dinafikan agak bangga la.
Hewhewhew

Pastu penyampaian hadiah yang lain aku banyak jadi photographer untuk makcik makcik yang takmau jalan pi depan.
Nasib baik aku kurang malu, so boleh la menolong mereka.

Lepas penyampaian hadiah ada pulak persembahan.
Seriously, masa tengok budak-budak tu buat persembahan tarian, aku rindu kawan-kawan time sekolah dulu.
Kami dulu sanggup tau berlatih sendiri semata-mata sebab nak buat persembahan time anugerah cemerlang.
Awww comel kan kami ? Hahaha.

Pastu time tengok bebudak tu nasyid pun, rindu jugak kat kawan-kawan lama.
Ya la, dulu kalau nasyid mana ada muka lain.
Muka muka yang sama jugak.
Balik-balik Aku, Ikah as tekong, and geng2 kami tu jugak la yang join pun.
Hahahaha.
Time tu nasib baik aku dok sorang-sorang, menitis air mata mama tak nampak.
Kalau mama nampak hilang la macho.

Lepas tu kan, time bebudak darjah 6 buat persembahan, nyanyi lagu perpisahan.
Haaaaaa masa tu memang aku tak boleh tahan air mata dah.
Budak-budak yang dok line depan pun semua pusing belakang tengok aku.
Mesti depa macam "apa kena budak ni tak nyanyi habis lagi dah nangis?"
Aku bukan nangis dengar budak-budak tu nyanyi okay,
tapi aku pernah nyanyi lagu tu and aku tau maksud dia and aku memang hayati dan lalui semua yang dah dinyatakan dalam lagu tu.

Lepas tu aku pusing belakang cakap kat mama
"Ma, taleh tahan. Rindu kawan-kawan."
Don't know since when aku jadi emotional sangat. Hahaha
Aku perasan la ada jugak 2 3 pasang mata yang memerhatikan aku.
Acewahhh~
Tapi malas ah nak explain, so aku tengok mereka-mereka itu dan senyum......!!

Walaupun aku still jumpa lagi dengan kawan-kawan sekolah rendah aku, tapi things are different now.
Semua dah study tempat yang tak sama, course yang tak sama, cuti pun tak sama.
Masa nak spend sama-sama pun terhad sangat.
Kalau ada masa pun, haihh. Tatau nak cakap, dah tak sama dah..

Hope next week, dah semua pakat-pakat cuti, insyaallah nak spend time sesama.
Insyaallah. :)



Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: