BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


Thursday, May 3, 2012

Otak, Akal, Fikiran.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Apa khabar? Sihat? Tak sihat?
Terima kasih masih sudi menjengah blog yang tak seberapa ni.
Aku check statistics tadi ada la dua tiga orang yang still singgah-singgah sini kan.
Alhamdulillah, terima kasih.
Walaupun sekadar blog walking macam window shopping kat Mid Valley ja.
Hahaha.

Okay, ceritanya macam ni.
Aku sangat bersyukur kerana telah dikurniakan otak dan akal fikiran.
Memang kegunaannya untuk fikir benda-benda yang berfaedah kan :)
Tapi aku rasa macam dah over used otak aku ni.
Poor brain of mine... :(


Sometimes benda yang patut fikir pun aku sibuk nak ambik tau, pastu buat pandangan sendiri, buat research sendiri.
Hahaha. Bengong kan ?
Padahal benda tu bukannya penting sangat pun.
For example, lately aku selalu fikirkan perkembangan politik negara.
Pergghh, aku pun impress dengan diri sendiri.

Tapi aku fikir sorang-sorang ja, tak berani suarakan.
Sebab topik ni sensitif sikit. Muehehehehe.
Tapi aku tak berminat sangat, so it last for 2-3 days ja.

Selain daripada itu, ada lagi yang aku fikirkan.
Yes, pasal sambung study.
Man ! This is so hard.
Aku dah dapat matriks, aliran sains, kat matriks Changlun.
And at the same time, aku tengah tunggu keputusan UPU.
Kalau ikutkan cita-cita asal, memang aku nak pi matriks. Tapi UPU tu, aku apply based on kelayakan aku.
So, this is between enthusiasm and talent.
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm


For the time being, mama suruh aku relax dulu, jangan fikir lagi pasal tu.
Sebab tarikh nak daftar pun lambat lagi kan.
So aku pun check tarikh kemasukan untuk asasi, diploma and maktab.
Aku dah tak dapat maktab, so aku persetankan itu semua. *evil laugh*
Tapi yang spoil nya, tarikh daftar matriks 27 Mei, and asasi 3 Jun.
Know what ? I WILL BE SUPER BUSY THAT TIME~!

3 orang sepupu kahwin dalam minggu tu, and we (me, my mom, and my sis) antara orang penting dalam majlis-majlis tu.
Mesti la kan, kami tuan rumah jugak.
Adesss, pening kepala lutut saya.

Pasal tu pun mama cakap relax dulu, jangan fikir lagi.
Padahal ingat cek tak tau ka mama pun dok runsing pasal tu jugak kan kan kan ?
Ahahaha. Shut up !

So, aku memutuskan untuk bertawakal kepada Allah, sampai masa nanti kalau still tak boleh decide,
macam mama and kakak selalu suruh buat,
istikharah..istikharah.. istikharah.. sampai yakin dengan keputusan tu.
Insyaallah... :)

Sebenarnya still berfikir ni, hahaha.
Rajin betul otak ni, berfikir 72 jam tanpa henti.
Hope time dah study balik nanti otak ni masih ligat macam ni la. Hehehe.
That's all for tonight. Assalamualaikum.


Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: