BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


Thursday, September 29, 2011

Tick Tock Tick Tock


It's a final countdown.

ten ne ne ne, ten ne ne ne ne..
45 days and counting.
sekarang dh pukul 12.27 pagi, hari Jumaat, 30 September.
ada lagi 45 hari menjelang..

PEPERIKSAAN SPM !!!!!!!!!!!

hahaha, excited pulak kan?
bukan excited pun sebenarnya, tapi tengah takut la ni.
buat-buat excited untuk hilangkan rasa takut, huhu..

untuk orang yang tak berapa pandai macam aku ni,
45 hari tu rasa macam dah masa kritikal la !
sempat tak nak perbaiki kelemahan diri ?

hari ni hari anugerah cemerlang kat sekolah aku.
aku tak terima apa-apa anugerah,
tapi aku just buat persembahan ja, public speaking.
with other 4 friends.
dalam kami 5 orang ni, aku sorang ja yang tak terima anugerah.
Ya Allah, insecure gila !

jumpa parents orang lain, semua aku tegur.
ya lah, dah kenal kan, takkan nak sombong pulak.
paling tak tahan soalan yang keluar "Syifa dapat hadiah pa?"
aku pun dengan slumber "tak dapat pa. buat persembahan ja"

nak cakap apa lagi kan ?
dah memang aku tak layak pun nak dapat apa-apa anugerah.
it all depends on our effort,yang usaha lebih, insyaallah rezeki pun lebih la.
aku pun sedar kenyataan tu, tapi aku sendiri tak usaha,
haisyy, apa nak jadi.

mama and abah bagi harapan yang tinggi kat aku.
mana ada kan parents yang takmau tengok anak dorang berjaya.
aku pun ada cita-cita tinggi.

aku mengaku, even though aku tak cukup usaha lagi.
tapi akhir-akhir ni aku dah usaha lebih sikit daripada biasa.
bak kata mama, dah insaf sikit.
*masuk bakul angkat sendiri?*

tak.. bukan angkat bakul,
tapi aku dah sedar yang masa dah tak lama.
so aku jarang la menghabiskan masa dengan social networking ni.

aku memang selalu bukak jgak semua networks ni.
facebook contohnya, kalau yang selalu online, nampak la nama aku dalam chat list tu.
tapi sebenarnya, aku tak main sangat pun.
aku bukak facebook dan twitter sambil-sambil study.

seriously, aku tak boleh study kalau takda hiburan.
walaupun aku tak main, tapi ada orang lain yang tengah online.
so rasa macam ada orang teman aku study,
that's why la.. huhu

so sekarang ni, I want to put all my effort on my study, insyaallah.
tak lama dah, lagi beberapa minggu ja terseksa,
lepas tu insyaallah aku dah free.
sabar sikit ja..

wish me luck, guys !! ^_^

Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: