BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 4, 2011

Diari Ramadan Syuhada #4

bukan semua benda berjalan seperti yang kita inginkan
kadang2 kita kena berusaha bersungguh-sungguh baru kita dapat capai tahap yang tertinggi

hari keempat agak memenatkan bagi Syuhada
sekali lagi terpaka ke sekolah dan berhadapan dengan puluhan kawan2 yang tak puasa
tak pa Syuhada, kecik2 kena belajar bersabar.. :D

abah balik rumah bawak balik kuih raya
orang bagi..
pastu tunjuk kat Syuhada, suruh makan lepas buka puasa

tapi abah tersilap percaturan
Syuhada main banyak sangat kat sekolah
balik rumah, letih tak terhingga !
nampak ja kuih raya dalam balang yang cantik
tergugat iman Syuhada tadi !!

hahaha..

betul, lama jugak la mama pujuk dia
rasanya mesti abah menyesal kan sebab tunjuk kuih tu kat dia ?
huhuhu..

lepas mama bagi Syuhada mandi,
mama suruh pulak Syuhada tidur
dia tak banyak kerenah sangat nak tidur, letih sangat la tu

walaupun senang tidur, tapi dia tidur sampai pukul 3 lebih ja
pastu dah takmau tidur
bangun ja dah buat perangai
cakap letih berapa ribu kali, pastu merengek ja..

sampai la dia terjumpa beberapa helai kertas
Syuhada pun mula menunjukkan bakat seni yang terpendam
melukis la apa lagi..
pastu dia ajar aku buat kapal

pastu dia tanya mama,
"nak tengok cek buat orang guna kertas tak ?"

mesti la kami nak kan
laju ja kami angguk-angguk,
ikut tunjuk..
huhu..

mula-mula dia pegang kertas A4 tu,
lepas tu dia letak atas kepala dia
"dah jadi orang !!"

bangganya dapat kenakan kami,kan ?
dapat semangat ja, terus jadi jahat
lebih baik letih ja kalau macam tu..

disebabkan Syuhada dah dapat mengembalikan semangatnya
kami pun bawak dia pi ronda-ronda dalam bazaar ramadan
bukan beli sangat pun
saja jalan-jalan

kali ni, aku dah tak dukung dia pun
dia jalan sendiri ja..
huhuhu..

betul la, iman seseorang tu boleh bertambah dan berkurang
buktinya iman Syuhada la
baru digoda sikit, dah goyah..
lumrah manusia,, :D

Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: