BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, August 21, 2011

Diari Ramadan Syuhada #21

adik-beradik malas !
frasa yang sesuai untuk kami bertiga
hahaha

hari ni percubaan kertas Akaun dan EST
dua-dua kertas tu aku tak terlibat
tapi cikgu dah aturkan bengkel kat kami yang tak terlibat
bengkel kimia, fizik & matematik tambahan

tapi aku agak malas la nak ikut bengkel tu
memang la cikgu akan bagi banyak tips berguna
tapi aku kaalu dah jumpa kawan-kawan, bukan nak fokus sangat pun
aku pun buat keputusan takmau pi sekolah
pastu sendiri ulangkaji kat rumah
huhuhu..

adik-adikku dengar pun
tergugat la iman depa !
ikut sama tak pi sekolah

nasib baik Yang tak terikut kami
pagi tadi mama hantar dia sorang ja la pi sekolah
tu pun sebab dia nak kena balik asrama
kalau tidak ntah2 mama pujuk dia takyah balik
hahaha..

maka aktiviti hari ni ialah buat kek buah !
mula-mula memang la nak buat ulangkaji
tapi dah tengok mama tengah bertungkus-lumus buat kek
takkan la takmau tolong kan ?

lepas siap buat kek tu semua baru buka buku jap
tengok buku sampai agak-agak muak la jugak
huhu, pastu tido jap
heee :D

hari ni mama suruh kawan dia buat cucur lagi
maknanya kami kena pi Jeniang lagi la
kami pi dalam pukul 5 la sebab takut hujan
hantar awal sikit okay la kot

tapi sayang, takleh hantar awal jugak
sebab masa kami sampai tu Cik Ina buat cucur tak siap lagi pun
terpaksa la tuggu dulu kat situ
tunggu dalam sejam jugak la baru siap

balik rumah ja tengok Syuhada dah tertido kat tempat duduk belakang
pelik, kan ?
selalu tido waktu petang-petang macam tu
dah angkat masuk dalam rumah, tengok-tengok ada cerita upin ipin pulak
terus kejut dia bangun tido ! ahaha
nasib baik dia terjaga jugak

masa buka puasa tu kami pun sembang pasal upin ipin
ulang balik semua dialog-dialog depa yang kami ingat
pastu Syuhada pun nak ulang dialog Jarjit
dia cakap " dua tiga AYAM berlari,
mana..mana.. selamat hari raya !

hahaha..
kami ingatkan dia main-main,
rupanya memang dia taktau sebenarnya bukan ayam !

lepas tu aku suruh dia makan cepat sikit
sebab nak pi semayang pulak kan
pastu boleh pulak dia cakap kat kami,
"cepat la pi semayang,
kalau tak semayang, Allah tak sayang.
kalau semayang, Allah bagi pahala."

memang betul la apa yang dia cakap tu,
masalahnya, beberapa hari ni
dia tak pernah nak semayang dengan aku pun !
bila aku tanya ja dia kata "Syuhada period"

cehh !
pandai-pandai ja dok buat cuti sendiri
cuti sepanjang tahun ka ?

haisyyy~
suka hati la Syuhada oii.. =='

Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: