BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 21, 2011

Pujian Kutukan

jangan la puji sangat..
malu la macam ni,,
huhu..

suka kan kalau orang puji kita ?
hahaha..
memang la,,sapa yang tak suka
sekurang-kurangnya orang nampak juga kelebihan kita
:)

*situasi 1 :

A: comel la awak ni

B: ish, mana ada..biasa2 ja la..

A: (dalam hati) ceh, poyo betul !


*situasi 2 :

A: comel nya awak !

B: [senyum, tak cakap apa2]

A: ek eleh, orang puji buat tak lyan pulak..perasan !


sesungguhnya, kami taktau cara yang betul untuk menerima pujian !

kalau salah respon, dituduh perasan bagus, poyo, dll..
haisyy..nak buat macam mana lagi ?


aku sebenarnya lebih rela dikutuk @ dimarah daripada dipuji..
sebabnya, kalau kita dikutuk, lepas tu kita tunjukkan keinsafan kita, orang tu dah ok dengan kita, insyaallah
no more negative thought

*contoh :

A: hang ni dah la hodoh, bodoh pulak tu.. belajar la jadi berguna sikit

B: minta maaf,, saya akan perbaiki diri


kesimpulannya,
jangan kita terlampau alpa dengan pujian2
dan jangan pula rasa rendah diri dengan kutukan2..

semua yang negatif akan jadi positif kalau kita optimis,
dan yang positif akan jadi negatif kalau kita hidup di awang-awangan..
:)

Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: