BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, July 31, 2011

Farewell Syaaban ! Welcome Ramadan !

*sumber : makcik google ;)


alhamdulillah
bersyukur kita ke hadrat Allah
kerana dengan limpah,kurnia dan inayahNya
kita berkesempatan untuk beribadat di bulan Ramadan penuh barakah tahun ini
:D

solat tarawih malam pertama,
diampuni dosa2 orang beriman sebagaimana keadaanya sewaktu baru dilahirkan

subhanallah...

that's what we've been searching for
i've always wanted to join the first tarawih prayer..
tapi malam ni aku tak berkesempatan nak solat tarawih

sebenarnya lepas maghrib tadi dah mintak kat mama nak pi masjid
nak tarawih sama
pastu mama kata dia tak larat nak berdiri
lutut mama sakit,, ( memang lama dah pun )

tak pa la..
aku putuskan nak suruh abah ja imamkan kami
tunggu,punya tunggu, dan tunggu lagi..
abah pun keluar dari bilik dengan berbaju melayu

aku dah tersenyum suka
dalam hati,"alhamdulillah,boleh tarawih malam pertama"
alih2 tengok abah pegang kunci kereta

dengan muka tak bersalah,
abah pun cakap,"abah pi tarawih kat masjid sat."
dan beliau terus berlalu begitu sahaja..

aku tergamam !
tak sempat cakap apa2 lagi, abah boleh buat taktau ja dengan muka kecewa aku tu..
haisyyy... =='

tiada kata yang mampu menggambarkan betapa kecewanya aku tadi
[wahh..tiba2 jiwang melampau !]

tapi tak pa la..
tarawih tu sunat ja..
mama kata takyah kecewa sangat pasal tu
fokus untuk ibadat wajib dulu
kalau tak, nanti puasa ja,
tapi solat tak cukup 5 waktu pun, baik tak puasa !
kann...?

oh !
tahun ni kali pertama adik aku, Anis Syuhada nak puasa
wahhh..

nanti nak wujudkan diari Ramadan Syuhada la..
nantikan kemunculannya ok ?
huhuhu..

sekali lagi,
salam Ramadan semua !
semoga Ramadan kali ni memberi makna kepada kita
rebutlah peluang untuk beribadat sebaik-baiknya..
~assalamualaikum~

Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: