BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


Wednesday, July 6, 2011

Colourless

assalamualaikum..

hari ni hari yang agak colourless la
kalau ada colour pun maybe black la
huhu..

balik sekolah petang tadi
mama cakap ada kematian
tanya mama, sapa yg mati tu ?
pastu mama cakap Gebu yang mati..

*Gebu tu kucing kami
dia ada 4 ekor anak,
Teh, Tam, Pung, n Ray
Teh sbb putih, Tam sbb hitam, Pung sbb tampung2, Ray sbb grey
hehehe

memang sayang la kat kucing2 ni
tak pernah bela pun
tapi just dok bagi depa makan cam tu ja la
Pung n Ray dah hilang taktau p mana.. :/

so tadi mak aku cakap Gebu dah mati
sebab kes langgar lari
huhuhu..

lepas tu aku nak bg Teh makan
tapi dia takmau
dia termenung ja..
menitis air mata aku tengok keadaan Teh

tapi Tam steady ja
makan tak ingat dunia
adik beradik sendiri tengah sedih
dia tak pujuk pun,,haha

around 6.30pm cam tu
aku kluar lepak2 ngn mama kt depan rumah
pastu ternampak Teh kat sebelah
termenung lagi

aku pi dekat dia
rupa2nya muka dia dah penuh dengan semut
badan da lemah giler
aku mintak kat mak aku nak bawak pi veterinar
the problem is, jabatan veterinar tu buka lagi ka ?

time Teh dalam pegangan aku
dia sempat jugak lompat turun
balik p tempat dia termenung tadi
pastu mama suruh aku biar ja..

time ni memang aku tak dapat tahan air mata la..
punya la nk cover, alih2 kantoi juga
mama nampak, n dia suruh aku sabar ja
setiap yg hidup pasti akan merasai mati, kan ?

tadi kami nak p buang sampah
aku tengok la tempat Teh duduk tadi
surprisingly, dia still ada kat situ
aku biar ja, takut nnti nangis lagi

seketika kemudian (blah ah ! )
mama cakap yang Teh dah mati

sentap jugak la time tu
aku memang speechless la tadi
sampai sekarang pun aku taktau nak gambarkan perasaan aku waktu tadi

and sekali lagi, aku nangis
tapi kali ni, mama taktau
takut mama kata aku mengada lak
but the fact is aku sendiri pun tak sengaja nak nangis

tengok lah,,
lepas ni maybe aku dah takmau bela kucing kot
kalau ada pun takkan sayang sangat
nanti rugi lagi air mata aku..huhu

Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: