BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS


Sunday, March 20, 2011

That's Why I...

it's the exam week
cheer up ! yeaayyy....

exam = no homeworks !
that's the only benefit kot..hahaha

esok bm and bio, tapi still boleh lepak lagi
macam dh cnfirm A+ je kan ? XD
actually, tadi dh study..
skrg stop jap, jap g smbung r balik..
chill dulu mehh..

dua malam yang lalu (ceyh,,yang lalu)
time tengah study sensorang dlam bilik tiba2 syuhada masuk
dia ambik semua buku n kertas yg ada n try nak baca..
hahaha..ABC pun kdg2 terkonfius, baca la sangat..

i took the opportunity n ajar dia bio jugak
sbab kan org cakap kalau kita cerita balik apa yg kita baca kita akan lagi faham kan..
so target aku nk bagi aku lagi faham la..

mula2 aku cerita pasai blood circulatory system
dia diam ja..
then, bila dh byk kali mention human heart,,
syuhada pun start tanya 'jantung tu macam mana ?'
'jantung dok kat mana ?'
'kita boleh pegang jantung tak ?'
dan macam2 soalan yg karut lagi mengarut tapi menguji minda..

pengajaran diteruskan dengan circulatory system in insect, fish n amphibians
aku memang suka tajuk ni
so, dengan penuh semangat aku cerita satu persatu
sangat detail n kalau jadi student pun aku tertarik dgn cerita aku
wakakakaka,, XD

dengan penuh semangatnya jugak adik aku suruh aku cari seekor katak
sebab ?
dia dh tengok structure amphibians pnya circulatory, so dia nk prove r..
adess ! naya aku !

nasib baik jugak la buat study group dengan syuhada
ada certain topic yang aku tak alert, tapi dia tanya
so secara tak sengaja aku dah terbaca part tu n automatically paham jugak la

masa tengah tulis entry ni tadi pun dia masuk dalam bilik
dia belek my reference book yang terbuka tu
pastu dia cakap ' oohh..yang ni kak syifa cerita dah hari tu yang pasai jantung2 tu, nanti kak syifa cerita yang lain kat syuhada ok ?'

wah3 !! dah pandai mengarah pulak..
tak pa laa..at least dia ingat apa yg telah diajar
hohoho.. [ bangga diri jap ]

besar nanti syuhada jadi doktor k ?
alang2 dah ada basic kan..hahaha

Writing is my passion. Please enjoy yourselves while reading it. :)

0 Kepochi: